TIEDOTE - Helsingin IFK ja Harjun Kiekko yhteistyöhön tyttö- ja naiskiekossa
Julkaistu: 07.08.2020 00.00

TIEDOTE - Helsingin IFK ja Harjun Kiekko yhteistyöhön tyttö- ja naiskiekossa

HIFK Ishockey rf. ja Harjun Kiekko ry ovat solmineet tyttö- ja naispelaajia koskevan yhteistyösopimuksen vuosille 2020-2023.Yhteistyö kattaa kaikki tyttö- ja naisjoukkueet. Tavoitteena on vauhdittaa tyttöjen pelaajamäärän kasvua ja tarjota lohjalaistytöille U15-ikäluokasta ylöspäin mahdollisuus tavoitella unelmaa pelata Naisten Liigaa IFK:n paidassa tulevaisuudessa.

Harjun Kiekon toiminnanjohtaja Panu Heinistö pitää yhteistyötä merkittävänä Länsi-Uudenmaan tyttökiekolle. – Seurassamme on vahvat perinteet nais- ja tyttökiekon puolella. Haluamme olla Länsi-Uusimaan veturi tällä osa-alueella, ja tämä yhteistyö luo siihen valtavat mahdollisuudet.

Harjun Kiekon taitovalmentajan & tyttökiekon vastaavan Martin Andlerin mielestä yhteistyö edistää uusien tyttöpelaajien innokkuutta liittyä Harjun Kiekon perheeseen. – HIFK:n apu ja tuki on meille valtava voimavara uusien tyttöpelaajien rekrytoinnissa. Selkeä polku naisten liigajoukkueeseen antaa tytöille hyvän pohjan harrastaa ja kehittyä seurassamme. Lisäksi on hienoa saada esikuvia nuorille uusille harrastajille.

IFK:n naisten eli Stadin Gimmojen Liiga-joukkueen päävalmentaja Saara Niemi uskoo, että yhteistyössä on vain mahdollisuuksia. - Olemme yksi Suomen Jääkiekkoliiton keskittämisseuroista, joten meidän tehtävänä on jatkuvasti kehittää paitsi omaa toimintaamme mutta myös auttaa muita alueen seuroja tyttökiekon kasvussa ja tarjota tytöille mahdollisuuksia pelaamiseen. Yhteistyö alkoi Harjun Kiekon aloitteesta ja keskusteltuamme visioista, huomasimme, ettänäkemyksemme tulevasta ovat samankaltaiset.

IFK:n tyttöjen junioripäällikkö Johanna Sandqvistin mukaan yhteistyö tarjoaa läntisen uusimaan tyttöpelaajille mahdollisuuden liittyä mukaan IFK:n tyttöjen pelaajapolulle ja joukkuetoimintaan iästä riippumatta. - Meillä on kaiken aikaa kasvava määrä tyttöjä U15, U12, U10 ja U8 pelijoukkueissa. Toiminnassa on hyvä draivi päällä ja uskomme että pystymme tarjoamaan tytöille toisen kodin IFK:sta HaKi:n lisäksi. Henkisesti on tärkeää, että tytöillekin on tarjolla esikuvia ja jo pienetkin tytöt näkevät mihin oma harrastaminen mahdollisesti voikaan johtaa.

Stadin Gimmat pelaavat harjoituspelin Raaseporin Aktia Areenalla lauantaina 22.8.2020 klo 17:00 alkaen. Vastustajaksi luistelee Naisten Liigasta tuttu TPS. Ottelutapahtuman yhteyteen järjestetään ohjattu avoin jää tytöille ja pojille johon osallistuu Stadin Gimmojen pelaajia.

Lisätietoa:

Panu Heinistö, toiminnanjohtaja Harjun Kiekko